Elemente introductive de programare orientată pe obiecte.

Curs Programare orientata pe obiecte

Programarea orientată pe obiecte reprezintă o tehnică specială de programare apărută în anii ‘80 ai secolului trecut. De fapt, acest mod de programare este o paradigmă a programării care folosește obiecte ca bază pentru proiectarea programelor de calcul și a diferitor aplicații software. Programarea orientată pe obiecte se bazează pe diverse tehnici precum modularitatea, moștenirea, polimorfismul și încapsularea.

Având în vedere că rezolvarea problemelor cu ajutorul paradigmei programării orientate pe obiecte seamănă foarte mult cu modalitatea umană de gândire, acest mod de programare se consideră destul de simplu pentru utilizatori. 

În aproape toate domeniile software, programarea orientată pe obiecte a devenit standard folosit pe toate proiectele mai mari deoarece face parte din abordările rentabile. Software-ul creat cu ajutorul programării orientate pe obiecte este alcătuit din obiecte individuale corelate cu ajutorul atributelor și al operațiilor. 

Atributele reprezintă variabile referitoare la obiect, în timp ce operațiile creează metode și funcții pe care le poate executa obiectul. Astăzi, programarea orientată pe obiecte face parte dintre cele mai acceptate tehnici de programare în lumea IT. 

Tocmai din acest motiv, la cursul de programare orientată pe obiecte veți cunoaște ideile și conceptele sale de bază urmărind dezvoltarea logică, cu o îmbunătățire treptată. Având în vedere popularitatea în general a limbajelor de programare, învățând orice domeniu IT veți avea șanse mari de a ajunge la un job foarte bine plătit, iar studiind programarea orientată pe obiecte menționată vă veți găsi într-o poziție privilegiată.

Sunteţi interesat de acest curs? Îl puteţi parcurge în cadrul acestor programe LINK Academy:Microsoft Windows Development ProgramMicrosoft Web Development ProgramSoftware Development şi Microsoft Development Program.

Descrierea și scopurile cursului Programare orientată pe obiecte

În cadrul acestui curs veți avea posibilitatea de a vă familiariza cu ideile, conceptele și tehnicile de bază ale programării orientate pe obiecte, urmărind dezvoltarea lor logică cu îmbunătățire treptată. Pe lângă asta, veți avea o imagine completă privind diferențele comparativ cu limbajele procedurale și modulare. 

Tema centrală a acestui curs este asimilarea modului abstract de gândire și de înțelegere a programării abstracte. Pe perioada prelegerilor veți primi baze teoretice solide care ulterior vă vor ajuta foarte mult în asimilarea tehnicilor practice în proiectarea și scrierea software-ului orientat pe obiecte. Veți afla ce sunt și cum funcționează principalele premise ale programării orientate pe obiect, precum tipurile abstracte de date, încapsularea, moștenirea, polimorfismul și abstracția. 

Primele prelegeri se vor ocupa tocmai cu aceste tipuri și structuri de date cu care veți afla care sunt principalele tipuri de date, precum și care sunt principalele lor caracteristici. Veți învăța cum se formează structura de date și ce operații puteți efectua în cadrul ei. După dobândirea cunoștințelor introductive, vă așteaptă familiarizarea cu tipuri de date abstracte, cu avantajele aplicării lor și cu modul de prezentare în lumea reală. 

În continuare veți învăța să comparați obiectele din lumea reală cu obiectele software ca să puteți defini elementele lor. Apoi veți fi dirijați de către profesori cu experiență în tehnicile de implementare în limbajele și soluțiile orientate pe obiecte care se aplică pentru ca acestea să poată funcționa. 

În această parte a cursului veți afla ce sunt constructorii, destructorii, clasele generice, metodele abstracte și alte noțiuni importante. La final veți învăța tot ce este nevoie pentru proiectarea sistemelor informatice prin procedeul de modelare a elementelor de sistem folosind principiul orientat pe obiecte. Veți învăța regulile limbajului pentru modelare UML, precum și modalitățile de aplicare în lumea reală și asupra sistemelor informatice.

Cunoștințele practice și abilitățile utile asimilate pa parcursul cursului vă vor oferi posibilitatea de a vă ocupa cu proiectarea și scrierea software-ului orientat pe obiecte. Tehnicile dobândite la acest curs vă vor oferi posibilitatea de a începe o carieră IT de succes. Pe lângă faptul că nu vă veți mai face griji în ceea ce privește lucrul, noile cunoștințe dezvoltate vă vor oferi ocazia de a avea un câștig foarte bun de care se bucură toți experții pregătiți în domeniul programării.

Curs Programare orientata pe obiecte

Planul și programul cursului

1. Introducere în programarea orientată pe obiecte 

  • Familiarizarea cu tipurile și structurile de date 
  • Ce sunt tipurile de date abstracte?

2. Noțiunile de bază privind programarea orientată pe obiecte 

  • Famliarizarea cu obiectele 
  • La ce și când se folosesc clasele?
  • Noțiunea de moștenire în programarea orientată pe obiecte 

3. Conceptele avansate ale programării orientate pe obiecte 

  • Stocarea obiectelor în memorie și tehnici de implementare în limbajele orientate pe obiecte
  • Verificări statice ale tipurilor cu ocazia trimiterii mesajelor către obiecte 
  • Tehnicile moștenirii multiple și repetitive

4. Proiectare orientată pe obiecte 

  • Introducere în UML și stabilirea problemelor 
  • Analiza cererii și prelucrarea detaliată a diagramei cazului de utilizare 
  • Modelarea claselor și rolurile lor 
  • Aplicarea diagramei la secvență și comunicarea în programarea orientată pe obiecte 
  • Când și cum se folosesc diagramele de activitate și stare 
  • Faze finale de proiectare 
  • Cursanții programării orientate pe obiecte 

Curs Programare orientata pe obiecte

3 moduri de a obține un job bine plătit

Am pregătit un document în care puteţi descoperi trei moduri de a obţine un job bine plătit pentru profesioniştii care lucrează pe calculator. Descărcați raportul aici.

Înregistrarea pentru generaţia 2017/18. se face aici

Pentru a afla totul despre înscriere, click aici.