NU RATAŢI OFERTA CARE VĂ POATE SCHIMBA VIAŢA!

Animația 3D: De la începător la profesionist

Crearea animațiilor 3D este un job extrem de creativ și căutat. Dacă vreți să deveniți animator 3D, trebuie să fiți dedicat, să vă perfecționați încontinuu și să urmăriți noile tehnologii și metode de lucru. 

Animația 3D studio de design animație

Acest job este extrem de căutat în industria entertainmentului (film, TV, jocuri video), dar și în domenii ca arhitectura, designul, marketingul, educația… Deși cursul de animație 3D vă oferă anumite informații, nu este suficient pentru un angajament profesional. Ca să învățați abilitățile necesare cerute în acest domeniu, trebuie să alegeți Product Design Program sau un alt program similar din departamentul 3D Design & CAD. 

Ca să pășiți în această lume incredibilă și să lucrați la proiecte interesante, trebuie să începeți cu începutul. Pe lângă un calculator puternic care trebuie să poată procesa grafică, aveți nevoie și de un software.  

Totuși, înainte de toate, ce sunt animațiile 3D și cum devii animator 3D? Aflați răspunsurile la cursul de Animație web oferit de programele de specialitate din acest domeniu. 

Ce este animația 3D

Pentru început, trebuie să știm că animația pe calculator constă în crearea imaginilor în mișcare cu ajutorul calculatorului. Adesea, acest concept este asociat cu imaginile generate de calculator (CGI) care sunt niște efecte speciale în filme sau seriale TV. Există și animația 2D și 3D, procesul de realizare este diferit în toate cazurile.  

Principala diferență constă în faptul că animația 2D apare atunci când imaginile statice (cadrele) sunt derulate la o anumită viteză astfel încât ochiul uman să le interpreteze ca mișcare. De obicei, este vorba de 24 de cadre pe secundă. Pe de altă parte, în animația 3D trebuie să determinăm elementele în spațiu, relația dintre ele, dar și alte caracteristici conform cărora calculatorul le va anima folosind anumiți algoritmi. 

Deci, esența animației constă în crearea de obiecte într-un mediu tridimensional. În acest caz, ele se pot roti și se pot muta ca și cum ar fi reale. Este o formă de artă digitală care se poate aplica în multe domenii. 

Popularizarea animației 3D

Unul dintre cele mai cunoscute exemple de animație 3D este filmul de animație Toy Story din 1995. Este vorba despre primul lungmetraj de animație 3D produs de studioul Pixar. A stabilit standarde de succes neegalate la acel moment. De aceea, în anul 2006, Disney a cumpărat acest studio de animație pentru 7,4 miliarde de dolari.  

Acest film, pe lângă succesul comercial înregistrat, a popularizat și animația pe calculator. Efectul a fost atât de mare încât în 2002 a fost înființată o nouă categorie la Oscaruri - cel mai bun lungmetraj de animație.  

Din 1995 și până acum, în lumea animației 3D s-au schimbat multe, tehnologia a avansat foarte mult, ceea ce a permis implementarea unor noi idei, nu doar în lumea filmului. Este suficient să facem o comparație între cum arătau cândva filmele de animație, și cum arată astăzi, și o să ne fie clar că este vorba despre un progres imens. 

Animatorii 3D folosesc foarte multe programe de procesare a graficii în munca lor, dar câteva sunt considerate un standard în acest domeniu. 

Cum se creează o animație?

Crearea unei animații 3D are loc în mai multe etape. La fel ca în cazul oricărei activități creative, mai întâi trebuie gândit cu exactitate rezultatul final și prezentat animatorilor 3D. Adesea, aceștia se filmează singuri pentru a avea un model real după care să creeze un personaj concret.  

De aceea, adesea se spune că animatorii trebuie să dețină abilități de actorie de bază. Pentru a înțelege cum se creează o animație, trebuie să porniți de la o idee de bază:

  • Concept și storyboard - pe baza ideii inițiale se creează un storyboard cu informații detaliate despre cadrele care vor fi create;
  • Modelarea 3D - procesul de creare a modelului care se află într-un spațiu tridimensional; 
  • Textura - „îmbrăcarea” modelului 3D prin colorare, pentru care, de obicei, se folosește Photoshop,
  • Rigging și skinning - crearea unui schelet de control pentru a stabili modalitatea de deplasare. Skinning este procesul de adăugare a „pielii” pe schelet. 
  • Animarea - modelele prind viață cu ajutorul programului de animație.
  • Lumina - stabilește tipul de lumină, caracteristicile și sursa sa, ceea ce influențează și crearea umbrei modelului;
  • Camera - se instalează o cameră și se programează deplasarea ei. Spre deosebire de o filmarea „reală”, aceasta se poate pune oriunde, fără limit. Practic, aici vorbim despre regie;
  • Randarea - când animatorul își termină treaba, editarea este lăsată în seama calculatorului care va crea animația pe baza parametrilor. 

filme de animație animație 3D personaje

Programe de animație 

Programele de animație și editare a graficii sunt coloana vertebrală a muncii oricărui animator 3D. Pe piață există mai multe programe, dar câteva dintre ele reprezintă un standard industrial. Acestea sunt: Maya, After, 3ds Max și AutoCAD. 

Autodesk Maya

Autodesk Maya este un software de grafică 3D pe calculator. Se folosește pentru modelare, simulare și randare. Se aplică în animație, realitatea virtuală, crearea chipurilor, grafica motion și crearea mediului 3D. 

Maya se folosește pentru a realiza aplicații 3D interactive, jocuri video, filme de animație, serii TV și efecte vizuale. Acest program a fost creat în colaborare directă cu studioul Disney cu scopul de a crea un program de animație puternic.  

A câștigat popularitate datorită marilor posibilități pentru setarea personalizată a programului. Acesta este și unul dintre motivele pentru care este atât de popular printre animatori. Ca în cazul majorității programelor de acest tip, se pot adăuga multe opțiuni cu ajutorul plugin-urilor. 

Autodesk 3ds Max

3ds Max este considerat de mulți cel mai bun program profesional pentru crearea graficii 3D. Este vorba despre un software de modelare, animație 3D și randare care se folosește cel mai des pentru a crea jocurile video, filme, reclame, dar și în arhitectură.  

Avantajele sale sunt simplitatea utilizării și numeroasele opțiuni care vin cu pachetul de bază. De aceea, acest program are poate cei mai mulți utilizatori din lume. Mai multe despre acest software aflați în cursul 3ds Max modeling.

Adobe After

Când vorbim despre efecte speciale în film și televiziune, un program obligatoriu este Adobe After - un software folosit pentru crearea graficii mobile și a efectelor speciale în video, conținutul pentru internet și prezentări.  

Cu ajutorul acestui program puteți crea și stiliza formele 2D în spațiul 3D. Deși poate să creeze forme, rolul său principal este de a aplica efecte speciale pe o scenă deja creată. 

Autodesk AutoCAD

Când vine vorba despre desenare și proiectare, cel mai popular program din lume este Autodesk AutoCAD. Acest program a accelerat și îmbunătățit procesul de proiectare deoarece înainte totul se făcea cu creionul pe hârtie.  

Principalele sale caracteristici sunt viteza de lucru și numeroasele opțiuni pentru crearea și modificarea proiectului. AutoCAD este folosit de către designeri grafici, arhitecți, ingineri, urbaniști și mulți alți experți.    

Veți învăța mai multe despre aplicarea acestui program în cursul AutoCAD, modelarea 3D. Datorită popularității și aplicării sale de specialitate, în întreaga lume sunt deschise centre de training unde se poate obține certificarea Autodesk.

Termeni importanți din domeniul animației 3D 

  • Modelul 3D - reprezintă corpul fizic creat digital în mediul 3D cu ajutorul unui număr mare de date precum linii, curbe, triunghiuri etc. 
  • Blocking - tehnică în animație prin care se creează principalele poze și se stabilește un timing și se pun caracterele și obiectele într-o scenă sau un cadru concret. 
  • Frame by frame - forma de bază a animației care afișează poziția unică a graficii în fiecare cadru (poză în miniatură/thumbnail); 
  • Animația Keyframe - cadru, adică cadru cu un desen special (imagine, poziția); 
  • Lip syncing - sincronizarea animației cu sunetul; 
  • Storyboard - plan de activitate unde se stabilește numărul și descrierea cadrelor, precum și ce conțin acestea;
  • 3D rigging - procesul de creare a scheletului modelului 3D pentru a lucra la deplasarea acestuia. De obicei, se face înainte de animarea detaliată a modelului; 
  • Forward kinematics - tehnică în animație unde se animă în mod special fiecare os din schelet.
  • Walk cycle - serie de cadre care creează o secvență unde animația mișcărilor unei persoane „se învârte în cerc” pentru a nu fi nevoie de o altă animație pentru fiecare pas. 

3 moduri de a obține un job bine plătit

Am pregătit un document în care puteţi descoperi trei moduri de a obţine un job bine plătit pentru profesioniştii care lucrează pe calculator. Descărcați raportul aici

Înscrierea pentru generaţia 2019/20 se face aici.

Pentru a afla totul despre înscriere, click aici.