Cursul Object Oriented Programming in PHP

Cursul Object Oriented Programming in PHP se ocupă de studiul programării orientate pe obiecte în limbajul de programare PHP, unde cea mai mare parte a logicii aplicației este implementată pe serverul în sine folosind clase, obiecte și alte funcționalități ale acestui limbaj de programare.

Pe parcursul cursului, participanții au posibilitatea de a se familiariza cu cele mai relevante abordări pentru crearea unor astfel de aplicații, începând cu utilizarea claselor și a obiectelor în forma lor simplă până la utilizarea încapsulării, moștenirii, claselor abstracte, interfețelor, trăsăturilor, spațiilor de nume, reflecțiilor, proiectarea șabloanelor care extind posibilitățile de lucru cu clase și obiecte.

Sunteţi interesat de acest curs? Îl puteţi parcurge în cadrul acestor programe LINK Academy: Programare PHP.

Descrierea și scopul cursului Object Oriented Programming in PHP

Pe durata cursului, participanții se vor familiariza cu funcționarea PHP într-un mod orientat pe obiecte de lucru cu HTML, și în special prin lucrul cu formulare HTML ca principală modalitate de schimb de date între utilizator și server sau aplicație. Se vor familiariza, de asemenea, cu gestionarea cookie-urilor și a sesiunilor, fiind două modalități principale de salvare a stării aplicației, precum și cu o introducere în securitate în PHP.

Scopul cursului este de a pregăti participanții să creeze în mod independent aplicații orientate pe obiecte, respectiv aplicații web care folosesc intensiv limbajul PHP pe partea lor de client. Participanții sunt pregătiți să înțeleagă pe deplin programarea orientată pe obiecte și tot ceea ce ține de aceasta, în primul rând prin limbajul PHP, dar cu scopul de a putea transfera aceste cunoștințe în alte limbaje orientate pe obiecte, după cum este necesar.

De asemenea, se urmărește ca participanții să-și consolideze cunoștințele despre lucrul cu date, călătoria datelor de la front-end la back-end prin HTTP, crearea și lucrul cu controale și formulare HTML și să dobândească noi cunoștințe despre gestionarea stărilor aplicațiilor prin cookie-uri și funcționalități session, precum și despre securitatea de bază în limbajul de programare PHP.

Cursul Object Oriented Programming in PHP vă va răspunde la următoarele întrebări

Ce este programarea orientată pe obiecte în PHP?

Programarea orientată pe obiecte presupune un nivel ridicat de abstractizare, încapsulare și portabilitate a unităților de program. Spre deosebire de abordarea procedurală, abordarea obiect ne permite să folosim o entitate extrem de abstractă de mai multe ori și în contexte diferite, ceea ce crește semnificativ eficiența, mai ales atunci când creăm proiecte mari.

În OOP, blocul de bază este un obiect. Un obiect este o instanță a unei structuri de date pe care am definit-o în cadrul unei clase. Așadar, atunci când instanțiem o clasă, o numim în cod. De fapt, creăm o instanță a acesteia, adică un obiect al acelei clase. Acest obiect are unele trăsături caracteristice și poate fi folosit în diferite moduri ca material pentru construcția altor obiecte, mai complexe. Astfel se obţine o conexiune de obiect ierarhică, care pleacă de la elementele cele mai simple, foarte abstracte, şi merge la elemente mai complexe, specializate.

Care sunt noțiunile de bază legate de programarea orientată pe obiecte în PHP?

Conceptele de bază, adică funcționalitățile pe care le folosim atunci când creăm o aplicație web orientată pe obiecte, sunt clase și obiecte, pe care le-am menționat deja, și concepte precum membrii clasei – câmpuri pentru stocarea datelor și metode care execută funcționalități, clase abstracte, clase care ne permit să definim metode abstracte pe care moștenitorul acestei clase va trebui să le creeze, interfețe care definesc funcționalitatea și metodele pe care clasa trebuie să le implementeze, trăsături care oferă posibilitatea de a defini mai multe funcționalități sau metode care pot fi utilizate de unul sau mai multe clase, spații de nume care ne permit să organizăm mai bine codul și reflexia care ne permite să vedem clasa în sine în timp ce lucrăm cu ea.

Ce sunt șabloanele de design (Design Patterns)?

Deși cuvântul design sugerează că ar putea fi o componentă grafică a aplicației, de fapt modelele de design sunt departe de asta. Acestea sunt, de fapt forme de program, care au legătură exclusiv cu structura programului aplicației.

Un șablon de design reprezintă o soluție standard pentru o problemă de programare bine-cunoscută. S-a ajuns la aceste soluții în peste zeci de ani de utilizare a limbajelor de programare și prin utilizarea acestor modele standardizăm soluția unei probleme comune.

Deși cuvântul șablon sugerează că este ceva ce putem aplica printr-o abordare Copy/Paste, nu este cazul. Un șablon arată cum se rezolvă o problemă, dar depinde de noi să o integrăm corect în structura obiectului aplicației noastre. Cantitatea de șabloane disponibile este mare și în curs vom acoperi unele dintre cele mai cunoscute și mai utilizate în PHP.

Cursul Object Oriented Programming in PHP

Ce este PDO și de ce îl folosim?

Abrevierea PDO a fost creată prin scrierea cu majuscule a cuvântului PHP Data Objects. PDO este o bibliotecă externă și este o interfață de comunicare cu bazele de date. Oferă o funcționalitate îmbunătățită în gestionarea bazelor de date în comparație cu funcționalitatea standard, încorporată PHP, cu același scop (mysql_, pg_...). Cel mai mare avantaj al acestei biblioteci este că are un suport larg pentru diferite sisteme de lucru cu baze de date. Pe lângă bazele de date MySQL, PDO acceptă alte 11 tipuri.

Acest lucru este important mai ales dacă este nevoie să schimbați interfața pentru lucrul cu baza de date. Cum se realizează acest lucru? PDO oferă un strat de abstractizare între date și accesul acestora, ceea ce înseamnă că nu există o conexiune directă cu tipul de bază de date pe care îl utilizați. Utilizați întotdeauna aceleași funcții PDO pentru a crea interogări și pentru a prelua date. Acest lucru înseamnă automat că nu trebuie să modificați întreaga logică prin care accesați datele dacă ați schimbat tipul bazei de date.

Ce este MySQL și biblioteca PHP MySQLi?

MySQL (Structured Query Language) este unul dintre cele mai cunoscute sisteme al cărui rol de bază este gestionarea bazelor de date. Sistemul MySQL se ocupă cu baze de date care formează o colecție de date organizate astfel încât să poată fi manipulate foarte ușor. Acest sistem este livrat fără niciun instrument, împreună cu un mediu de utilizator grafic pentru manipularea datelor, în timp ce MySQLi reprezintă o interfață în PHP pentru a comunica cu baza de date MySQL. 

Spre deosebire de predecesorii săi, interfața MySQLi, pe lângă abordarea procedurală, permite și o abordare orientată pe obiecte, în care este creat un obiect MySQLi și prin manipularea metodelor și atributelor acestuia efectuăm operațiuni asupra bazei de date și a datelor acesteia. Pe lângă abordarea OOP, beneficiul utilizării acestei biblioteci este reprezentat de interogări pregătite, suport pentru tranzacții, suport îmbunătățit pentru depanare, dar, desigur, mai multe despre acest lucru vor fi spuse în curs.

Ce sunt cookie-urile?

Adesea, aplicațiile web ne solicită să acceptăm module cookies. Dar ce sunt de fapt cookie-urile și există vreun potențial pericol pentru utilizator în spatele numelui inofensiv?

Cookie-urile sunt informații pe care browserul le înregistrează pe computerul utilizatorului la cererea unei aplicații web.

Totuși, scrierea browserului în sistemul de fișiere este considerată o operațiune foarte delicată, astfel încât cookie-urile sunt înregistrate în condiții speciale și într-un loc special. În acestea, aplicația web stochează informații care sunt caracteristice utilizatorului, unde a fost salvat cookie-ul. Astfel, aplicația web poate distinge utilizatorii și trimite conținut adecvat fiecăruia dintre ei.

De aceea, de exemplu, dacă ne aflăm pe o pagină web cu pantofi, un anunț pentru pantofi ne poate aștepta pe o altă pagină, iar dacă am fost pe o pagină cu jucării, vom vedea reclame pentru jucării.

Cookie-urile nu sunt periculoase în sine, dar utilizarea lor greșită sau implementarea defectuoasă poate dăuna utilizatorului. În cursul Advanced PHP Programming, veți învăța cum să creați, să modificați și să ștergeți cookie-uri și, cel mai important, cum să faceți utilizarea acestora mai sigură pentru utilizatori, inclusiv pentru aplicația web.

Ce este o sesiune?

O sesiune este o perioadă de timp pe care un utilizator a petrecut-o utilizând o aplicație web. Sesiunea începe atunci când utilizatorul accesează aplicația web, fie printr-un formular de înregistrare, formular de autentificare, căutare sau mijloace similare. Sesiunea este apoi activă și ajută la transferul de informații între părți ale aplicației web. Se încheie când utilizatorul se deconectează, adică se deloghează din aplicație sau închide browserul.

Sesija takođe može imati kolačić koji sačuva informacije o interakciji korisnika sa aplikacijom, za sledeće pristupanje. Na primer, često imamo kolačiće koji nas podsećaju da su nam ostali proizvodi dodati u korpu još od prethodne posete sajta. U okviru ovoga kursa videćete kako se sesija kreira, kako se podaci prenose sa strane na stranu i naročito važno, kako da zaštitimo sesiju od napada, naročito od napada zvanih session fixation i session hijacking. / De asemenea, sesiunea poate avea și un cookie care stochează informații despre interacțiunea utilizatorului cu aplicația, pentru următoarea accesare. De exemplu, avem adesea cookie-uri care ne amintesc că alte produse au fost adăugate în coșul nostru de la vizita anterioară pe site. În acest curs, veți vedea cum este creată o sesiune, cum sunt transferate datele dintr-o parte în alta și, mai ales, important, cum să protejați sesiunea de atacuri, în special de atacurile numite session fixation și session hijacking.

Cu toate acestea, cu ajutorul diferitelor tehnici, această problemă poate fi depășită, iar activitățile utilizatorului pot fi urmărite.

Planul și programa cursului

Modulul 1: Introducere

  • Tipuri de programare
  • Concepte de programare orientată pe obiecte

Modulul 2: Programare orientată pe obiecte

  • Clase și obiecte
  • Membrii clasei, domeniile și metodele
  • Membrii statici și de instanță ai claselor
  • Încapsulare, moștenire, polimorfism
  • Clasele abstracte
  • Interfețe și trăsături
  • Adnotări și spații de nume
  • Reflexie
  • Șabloane de proiectare
  • PHP și baze de date: MySQL
  • PHP și baze de date: PDO

Modulul 3: Programare web

  • Controale PHP și HTML
  • Mișcarea datelor prin Request/Response process
  • Metode HTTP: procesarea de formulare GET, POST și HTML
  • Gestionarea stării aplicației: cookie-uri și sesiune
  • Securitate în PHP: O scurtă introducere

Object Oriented Programming in PHP

3 moduri de a obține un job bine plătit

Am pregătit un document în care puteţi descoperi trei moduri de a obţine un job bine plătit pentru profesioniştii care lucrează pe calculator. Descărcați raportul aici

Înscrierea pentru generaţia 2022/23 se face aici.

imagine de înscrierePentru a afla totul despre înscriere, click aici.