Cursul 3ds Max Visualisation

Cursul 3ds Max Visualisation vă va prezenta instrumentele de bază pentru vizualizare în programul 3ds Max și a suplimentelor sale. Cu ajutorul cunoștințelor dobândite veți fi familiarizați cu folosirea materialelor și a luminii în vizualizare prin Autodesk software 3ds Max.

Primele versiuni ale acestui program au apărut încă de la începutul anilor '90 cu titlul 3D studio și mai târziu 3D Studio Max. 3ds Max software reprezintă programul grafic profesional pentru crearea animațiilor 3D, modelelor, jocurilor-video și fotografiilor. Acest program se poate vedea cel mai des pe monitoarele programatorilor de jocuri video, a arhitecților sau a angajaților în marile case de televiziune.

Perioada în care au apărut primele programe 3D și când producătorul și-a dezvoltat propria tehnică de redare a apus demult. Astăzi, programele se bazează în totalitate pe soluțiile externe ale altor producători de programe. Pentru toate programele Autodesk 3D acum este caracteristic să vină împreună cu Mental Ray render, care este parte standard a pachetului, dar care nu a fost dezvoltat de Autodesk.

După finalizarea cursului veți fi pregătiți pentru realizarea unui nivel mai ridicat de redare fotorealistică a modelelor create folosind materiale, lumini, umbre și efecte speciale diferite care cresc fotorealismul redării. Datorită importanței competențelor practice dobândite la aceste lecții, acest curs face parte din toate programele din departamentul Design 3D & CAD. Prin urmare, cunoștințele asimilate la cursul 3ds Max Visualisation vor reprezenta un instrument foarte important, indiferent de profesia aleasă în cadrul departamentului menționat.

Sunteţi interesat de acest curs? Îl puteţi parcurge în cadrul acestor programe LINK Academy: Computer Aided DesignInterior Design Product Design şi Architectural Design.

Cursul 3ds Max VIsualisation – descriere și scopuri

După finalizarea primei faze de lucru în 3ds Max, care cuprinde modelarea scenelor complexe, suntem pregătiți să începem să lucrăm la vizualizare. Aceasta reprezintă scopul final al lucrului în software-ul 3ds Max. Aducem obiectele modelate anterior cu ajutorul vizualizării la nivelul unei imagini fotorealiste. Cu toate acestea, vizualizarea nu este o procedură simplă, ci un proces complex care presupune câteva etape de editare a modelului, precum și multă dedicare, cercetare individuală și analizarea nevoilor și a posibilităților fiecărei scene individuale. 

În cadrul cursului Vizualizarea 3ds Max, învățăm bazele fotografiei, precum și instrumentele pentru setarea camerei, instrumentele pentru iluminarea corectă a scenei, precum și instrumentele pentru lucrul cu materiale și hărți în 3ds Max. Când terminăm în totalitate modelarea și vizualizarea scenei, îi dăm software-ului sarcina de a genera imaginea prin obiectivul camerei pe care am setat-o ca o fotografie de la adevăratul aparat foto. Imaginea generată astfel pe calculator se numește render, iar procesul de creare a imaginii, randare. De asemenea, randarea se învață în acest curs.

Scopul cursului este familiarizarea cursanților cu toate etapele prin care trece procesul de vizualizare a scenei, precum și cunoașterea instrumentelor caracteristice pentru fiecare etapă. Cursanții se pregătesc pentru atingerea unui grad satisfăcător de randare fotorealistă a modelelor create cu ajutorul materialelor, luminilor, umbrelor și a diferitor efecte speciale care măresc randarea fotorealistă. 

Vor învăța cum să configureze cel mai bine camera, cum să încadreze bine, cum să lumineze corect scena și cum să creeze propriile materiale, pe baza caracteristicilor fizice ale materialelor din lumea reală. Pe piață există multe software-uri diferite pentru randare, pe care le vom menționa în curs. Cursul se bazează pe lucrul cu renderul ART, unul dintre renderele care vin împreună cu instalația 3ds Max. Acest render este foarte ușor de utilizat și nu solicită un hardware special, dar oferă rezultate de calitate, ceea ce îl face ideal pentru începătorii în lucrul cu vizualizarea în 3ds Max. 

Cursul 3ds Max Visualisation vă va răspunde la întrebările:

1. Ce este un render?

Render este noțiunea folosită foarte des, care se poate referi la câteva lucruri similare, dar diferite. Când vorbim despre render, cel mai des ne gândim la o imagine raster care vine ca produs al vizualizării în grafica vectorială. De cele mai multe ori, acestea sunt imaginile .jpg care reprezintă o imagine statică pe care am modelat-o. 

Render poate fi și o animație care presupune un fișier video în care se prezintă mișcarea prin scena creată de noi. Însă, când cineva ne întreabă: „Ce render folosiți?”, este clar că nu se referă la imagine sau animație. De asemenea, render poate fi software-ul care lucrează în colaborare cu 3ds Max, dar care are sarcina de a genera tocmai renderul, respectiv această imagine sau animație statică. Ca să se facă o diferență, pentru aceste software-uri este mai bine să se folosească cuvântul renderer. 

2. De ce trebuie să folosesc 3ds Max?

Principalele motive pentru folosirea 3ds Max sunt:

  • Buna comunicare cu celelalte pachete de program, precum AutoCAD, AutoCAD 3D, Autodesk Revit și Autodesk Inventor.
  • Programul urmărește trendurile, astfel încât majoritatea instrumentelor care apar în alte pachete se găsesc și în Max. Deși este deja făcut tot în modelarea poligonală, majoritatea comenzilor noi accelerează munca sau sunt o combinație de mai multe comenzi simultan.
  • Render este una din părțile recognoscibile din Max. Întotdeauna a fost vizibilă diferența dintre renderul Max și renderele create în alte programe.
  • Max susține prezentarea interactivă a renderului și a luminilor în spațiul de lucru, pentru a vedea cât mai repede rezultatul final.
  • Acest program folosește baze mari ale modelelor, materialelor și obiectelor cu structuri diferite. Există firme care se ocupă cu crearea bazelor de modele pentru asta – de exemplu, pentru mobilă, lumini, pomi, iarbă etc.
  • Max este împreună cu alte programe pe care le folosește pentru analiza iluminatului, ceea ce permite arhitecților și proiectanților să facă mai bine iluminarea și orientarea clădirilor și a interioarelor, rezultatul final fiind identic cu randarea afișată.

3. Animația se poate face cu 3ds Max?

Este posibil ca 3ds Max să fie unul din cele mai populare programe pentru lucrul cu animația modelului. Animația este bazată pe principiul simțului uman al vederii. Dacă ne uităm la o serie de imagini statice conexe care se schimbă rapid, va părea ca și cum figurile din imagini se mișcă. Fiecare imagine separat se numește frame, iar iluzia mișcării rezultă din faptul că sistemul nostru vizual păstrează fiecare frame în memorie, pentru o scurtă perioadă după ce îl vede.  

Cu ajutorul lui 3ds Max putem crea animații 3D pe calculator pentru diferite aplicații. Putem anima personaje sau mașini pentru jocuri pe calculator și să creăm efecte speciale pentru film. Când vine vorba despre animația personajelor, în prezent, Max nu este deloc departe de software-ul Maya. 

Cursul 3ds Max Visualisation

4. Care sunt cele mai importante renderere?

Există foarte multe renderere, printre care, cele mai cunoscute sunt V-Ray și Final render. V-Ray este un renderer al producătorului bulgar Chaos Group. Pentru o lungă perioadă de timp a venit doar pentru Max, dar astăzi se poate implementa și în restul programelor. Acest renderer se folosește în special pentru randări arhitecturale. În acest domeniu, are avantaj față de celelalte renderere, deoarece se caracterizează prin viteză, calitate, o bază mare de utilizatori și schimb de cunoștințe prin Internet. 

Final render este rendererul creat de către firma germană Cebas. Este de mult pe piață. Nu are o bază mare de utilizatori mici, dar se aplică la scară largă în reclame și filme, deoarece lansează un render de calitate și rapid. Aceste calități sunt foarte importante în animații și celelalte renderere pot fi mai fotorealiste decât Final render, dar datorită vitezei și a calității înalte, nu se pot compara cu el. 

5. Ce este vizualizarea în contextul 3ds Max?

Vizualizarea reprezintă afișarea designului creat în mod realist pentru ca investitorii, clienții și utilizatorii să vadă, respectiv să perceapă într-un mod cât mai credibil cum va arăta designul respectiv. În acest curs ne vom familiariza cu câteva tipuri diferite de rendere, cu diferiți producători, pentru ca mai târziu, prin muncă practică, să decidem care dintre acestea ne corespunde cel mai mult și care se potrivește cel mai bine cu modul nostru de lucru și cu ceea ce vrem să obținem creând modelul nostru 3D. Render este sinonim pentru vizualizare. A trecut vremea începuturilor programelor 3D, când producătorul de programe a dezvoltat propriul renderer. În prezent, programele se bazează în totalitate pe soluțiile externe ale altor producători de software-uri.

6. În acest curs se studiază Arnold renderer?

Da. În acest curs se studiază Arnold renderer. Arnold pentru 3ds Max (sau MAXtoA) a devenit parte standard a 3ds Max, începând cu versiunea 2018. A înlocuit în mod direct rolul lui Metal Ray și s-a dovedit un renderer foarte bun, eficient și de efect. El aduce formele, camerele, luminile și materialele sale. S-a dovedit a fi foarte bun când vine vorba despre viteza renderului de test. 

Susține aproape toate opțiunile, precum Metal Ray și a permis conversia conformă a setărilor Mental Ray cu propriile setări. Pe lângă acest renderer, este vorba și despre rendererul Scanline standard, tradițional. Se menționează și alte soluții, ca de exemplu V-Ray, Maxwell, Final render etc.

7. În curs se editează materialele?

În acest curs, se acordă o atenție specială tehnicilor de materializare. De asemenea, ne familiarizăm cu interfața și principalele instrumente ale lui Material Editor, care este dialogul principal pentru setarea tuturor materialelor folosite pe scenă. Materialul este data alocată unei anumite suprafețe a obiectului, astfel încât aceasta primește un anumit aspect la randare. 

Materialele influențează culoarea obiectului, strălucirea sa, transparența etc. Spațiul în care avem posibilitatea de a crea și edita materiale și bitmaps se numește Material Editor. Imaginile sau efectele procedurale alocate materialelor și se numesc bitmaps. Deseori, folosim bitmaps pentru crearea mediului și a peisajelor; pot fi bitmaps standard, precum: fișierele .bmp, .jpd, .tga sau hărți procedurale (generate de calculator), precum Brick sau Noise.

Planul și programa cursului:

Modulul 1 – Introducere în crearea renderului

  • Noțiunea de vizualizare și prezentarea software-ului pentru randare
  • Renderele Arnold și ART
  • Etapele randării și realizarea fotorealismului

Modulul 2 – Lucrul cu camera și luminile 

  • Postarea și setarea camerei
  • Lucru cu camera fizică în ART renderer
  • Postarea camerei în interior
  • Iluminare globală a scenei
  • Clay render
  • Setarea mediului pentru Clay render
  • Lumină fotometrică și IES

Modulul 3 – Materiale și bitmaps în 3ds Max

  • Materiale și mapare
  • Slate Material Editor
  • Materiale Physical și lucrul cu biblioteci de materiale
  • Render de studio
  • Crearea propriilor materiale și materiale Multi/Sub-Object
  • Lucrul cu bitmaps
  • Gradient Ramp, Gradient, Falloff și bitmaps procedurale 

Modulul 4 – Efecte speciale în 3ds Max

  • Efectele DOF, Lens și Volume Light
  • Modificatorul Cloth
  • Modificatorul Hair and Fur

Modulul 5 – Animație în 3ds Max

  • Bazele animației
  • Randarea animației
  • Mișcarea camerei pe traseul dat 

Software necesar și condiții tehnice 

3ds Max are nevoie de cel mai bun procesor și bitmap grafic, precum și un monitor de înaltă rezoluție. Este nevoie de suficientă memorie de lucru disponibilă (minim 2 GB RAM, dar se recomandă chiar și 4 GB, se poate și mai mult). 

La această adresă puteți găsi cerințele software-ului 3ds Max. 

Cunoștințe necesare 

Pentru frecventarea acestui curs, aveți nevoie de cunoștințe din cursul „Modelarea 3ds Max”. 

Competențe 

Introducere în crearea renderului 

  • Familiarizarea cu cele mai cunoscute soluții software pentru crearea renderului
  • Familiarizarea cu renderele Arnold și ART
  • Familiarizarea cu regulile de bază ale fotografiei
  • Asimilarea regulilor pentru obținerea randării fotorealiste

Lucru cu camera și luminile

  • Stăpânirea amplasării corecte a camerei în spațiu
  • Familiarizarea cu luminile în 3ds Max

Materiale și bitmaps în 3ds Max

  • Familiarizarea cu principiile de lucru cu materiale și bitmaps în 3ds Max
  • Familiarizarea cu interfața Slate Material Editor
  • Familiarizarea cu materialele Physical 

Efecte speciale în 3ds Max

  • Familiarizarea cu principalele efecte cu care creștem calitatea renderului
  • Familiarizarea cu modificatorul Cloth pentru crearea diferitor țesături
  • Familiarizarea cu modificatorul Hair and Fur pentru crearea formelor organice ale părului și blănii. 

Animație în 3ds Max

  • Familiarizarea cu principiul de funcționare a animației
  • Crearea animațiilor potrivite pentru vizualizarea arhitecturală
  • Asimilarea procedurii de randare a animației

Cursul 3ds Max Visualisation

3 moduri de a obține un job bine plătit

Am pregătit un document în care puteţi descoperi trei moduri de a obţine un job bine plătit pentru profesioniştii care lucrează pe calculator. Descărcați raportul aici

Înscrierea pentru generaţia 2021/22 se face aici.

Pentru a afla totul despre înscriere, click aici.