Curs Java GUI Programming

În acest curs veţi asimila tehnicile care vă vor permite să creaţi interfaţa grafică de utilizator, mai exact GUI, cu ajutorul limbajului de programare Java şi al bibliotecilor SWING.

GUI, respectiv Graphical User Interface, ceea ce în traducere înseamnă interfaţa grafică cu utilizatorul, reprezintă mediul software care vă permite comunicarea adecvată cu calculatorul folosind funcţiile definite anterior. 

În ce privește dezvoltarea interfeţei grafice cu utilizatorul, meritul cel mai mare îl au sistemele de operare Apple Macintosh şi Microsoft Windows. Datorită lor, interfaţa grafică cu utilizatorul a reuşit să înlocuiască în totalitate interfeţele textuale nepractice de până atunci, care erau foarte complicat de utilizat. 

Cunoştinţele pe care le dobândiţi pe parcursul acestui curs vă vor califica pentru lucru în Java, respectiv pentru una dintre numeroasele posibilităţi oferite de acest limbaj de programare. Java se foloseşte pentru crearea numeroaselor aplicaţii şi implementarea lor în cele mai diferite medii multiplatformă. 

Pe lângă acestea, platformele Java sunt foarte utilizate în programare, precum şi în multe soluţii software aplicabile. Totuşi, ceea ce a a făcut Java extrem de popular este utilizarea sa tot mai mare în realizarea aplicaţiilor pentru smartphone-uri şi tablete prin sistemul de operare Android. 

În lumea tehnologiei informaţiei, Java s-a stabilizat deja de câţiva ani ca limbaj de programare prin care, pe lângă posibilitatea de a găsi repede şi uşor un job, se poate realiza un venit excelent.

Datorită tuturor acestor avantaje şi a aplicării Java pe plan larg, acest limbaj de programare își merită superlativul de cea mai bune alegere de începere a carierei de succes în sectorul tehnologiei informaţiei.

Sunteţi interesat de acest curs? Îl puteţi parcurge în cadrul acestor programe LINK Academy:Java Development.

Scopul şi descrierea cursului Java GUI Programming

În cadrul cursului Java GUI Programming toţi cursanţii vor avea ocazia să obțină cunoştinţe utile şi competenţe practice care le vor permite să creeze o interfaţă grafică cu utilizatorul cu ajutorul bibliotecii Java şi Swing. 

Pentru un studiu și o urmărire mai simple, cursul complet de Java GUI Programming este împărţit în patru module. În prima parte a cursului, accentul va fi pus pe familiarizarea cursanţilor cu ceea ce îi aşteaptă în continuarea lecţiilor. De asemenea, în primul modul veţi avea ocazia de a învăţa ce este GUI (Graphical User Interface) şi când se foloseşte.

În plus, veţi învăța tot ce este necesar despre bibliotecile AWT şi SWING. A doua unitate tematică este dedicată familiarizării cu componentele de bază SWING. Cu această ocazie veţi avea o imagine completă despre clasele JLabel, JButton şi JTextComponent, dar şi despre ce sunt şi cum se folosesc controale text simple şi stilizate.

Pe măsură ce avansați în lecții, vă veţi familiariza şi cu celelalte clase precum JToggleButton, JDialog, JColorChooser şi JFileChooser. Veţi fi pregătiţi şi pentru tipărirea textului, precum şi pentru manipularea controalelor SWING folosind NetBeans GUI Builder.

Modulul trei al cursului se va concentra pe manipularea evenimentelor SWING. În aceste lecţii veţi învăţa cum se creează clasele evenimentului şi interfaţa pentru ascultătorii săi. În continuare, vă aşteaptă lecţia în care se va aborda conectarea cu baza de date MySQL prin NetBeans. 

Ulterior, veţi lucra în programarea competitivă în SWING, în timp ce ultima parte a acestei unităţi tematice se va ocupa de utilizarea acţiunilor şi a claselor Swing timer. În final, în ultimul modul vă veţi ocupa de componentele SWING avansate, respectiv de utilizarea focusului și conectarea controalelor, precum şi de conectarea cu metodele binding. 

După finalizarea cu succes a cursului toţi cursanţii vor fi pregătiţi să creeze independent interfaţa grafică completă a aplicației Java, precum şi să implementeze funcţionalitatea pentru controale grafice.

În afara de asta, tehnicile dobândite pe parcursul cursului vă vor pregăti pentru crearea independentă a aplicaţiei desktop funcţionale cu ajutorul limbajului de programare Java şi a instrumentului NetBeans.

Curs Java GUI Programming

Planul şi programul cursului:

1. Introducere 

  • Swing
  • Programe Swing în NetBeans IDE
  • Clasele JFrame şi JApplet
  • Aranjarea componentelor în container 

2. Componentele Swing de bază 

  • Clasa JComponent
  • Clasele JLabel şi JButton
  • Clasa JTextComponent
  • Controale text simple 
  • Controale text stilizate 
  • Clasa JToggleButton
  • Clasa JDialog
  • Clasa JColorChooser
  • Clasa JFileChooser
  • Tipărirea textului
  • Manipularea controalelor swing folosind NetBeans GUI Builder

3. Manipularea evenimentelor Swing 

  • Scrierea lui Event Listener
  • Swing Event Listeners
  • Utilizarea Modelului
  • Programare competitivă în Swing 
  • Utilizarea acţiunilor şi a timer-ului

4. Componente Swing avansate 

  • Utilizarea focusului şi conectarea controalelor 
  • Conectarea controalelor şi a datelor cu metoda binding 
  • Look and Feel
  • Clasa JIcon
  • Clasa JComboBox
  • Clasa JList
  • Clasa JSpinner
  • Clasele JProgressBar şi JSlider
  • Clasa JTable
  • Clasa JTree
  • Manipularea meniurilor 
  • Toolbar şi Tooltip
  • Containere cu scopuri generale şi speciale 
  • System Tray şi Splash Screen
  • Funcţionalitatea Drag and Drop

Cursanţii de la Java GUI Programming

3 moduri de a obține un job bine plătit

Am pregătit un document în care puteţi descoperi trei moduri de a obţine un job bine plătit pentru profesioniştii care lucrează pe calculator. Descărcați raportul aici.

Înregistrarea pentru generaţia 2017/18. se face aici

Pentru a afla totul despre înscriere, click aici.