Programare orientată pe obiecte în Java

Programarea orientată pe obiecte reprezintă o tehnică de programare apărută în anii ‘80 ai secolului trecut. Primul program de programare orientat pe obiecte care a fost publicat s-a numit Xerox, iar în lumea IT a apărut în anul 1980. Astăzi, programarea orientată pe obiecte este una dintre cele mai adoptate tehnici de programare din lume. 

Tocmai din acest motiv este iniţiat cursul care vă va oferi toate cunoştinţele necesare care vor avea semnificație pentru voi ca viitori experți în programare orientată pe obiecte în limbajul Java. Este important de evidenţiat şi că acest mod de programare face parte din cursurile mai uşor de înţeles şi de învățat, în primul rând pentru că simulează lumea externă. 

Principalul avantaj al programării orientate pe obiecte este acela că foloseşte obiecte, care sunt cel mai des seturi de date ale căror tipuri şi valori sunt definite de către programatori cu metode care editează datele în funcție de propriile nevoi. Deşi sunt multe limbaje de programare precum C#, C++, PHP şi altele care susţin programarea orientată pe obiecte, acest curs se va ocupa exclusiv de programarea orientată pe obiecte în Java. 

Pe parcursul cursului veţi dobândi multe cunoştinţe utile şi abilităţi practice, iar printre altele veţi afla că programarea orientată pe obiecte în cel mai popular limbaj de programare este reprezentată cu ajutorul claselor, metodelor, constructorilor şi desigur, cu ajutorul variabilelor din această clasă. 

Tehnicile pe care le veți perfecţiona în cadrul cursului Programare orientată pe obiecte în Jaca vă vor oferi posibilitatea să începeți o carieră de succes în domeniul IT şi să deveniţi un expert care poate oricând să-şi găsească un job şi să realizeze venituri excelente.

Sunteţi interesat de acest curs? Îl puteţi parcurge în cadrul acestor programe LINK Academy:Java Development şi Android Development.

Descrierea şi scopul programării orientate pe obiecte în Java

În acest curs vă veți familiariza cu ideile de bază şi conceptele programării orientate pe obiecte prin urmărirea dezvoltării lor logice cu actualizarea treptată. Cursul se concentrează pe asimilarea modului abstract de gândire şi pe înţelegerea programării abstracte. După ce v-ați stabilit o bază teoretică puternică, ulterior vă va fi mult mai uşor să asimilaţi tehnicile practice în proiectarea şi scrierea software-ului orientat pe obiecte.  

Cursul este împărţit în 4 unităţi tematice prin care veţi învăţa tot ce este important referitor la programarea orientată pe obiecte. La primele lecţii veţi cunoaşte tipurile şi stucturile de date, de asemenea, tipurile abstracte de date. Apoi vă veţi ocupa de noţiunile de bază ale programării orientate pe obiecte şi veţi învăţa care sunt caracteristicile obiectelor şi scopurile lor. 

În următoarele lecţii veţi învăța ce sunt clasele și ce reprezintă noţiunea de moştenire în programarea orientată pe obiecte. A doua parte a cursului se va ocupa de conceptul de programare orientată pe obiecte şi veţi învăţa tehnicile de implementare şi soluţiile care se aplică la stocarea obiectelor în memorie. 

Pe măsură ce cursul avansează, veţi obţine şi o imagine completă legată de problematica verificării statice a tipurilor cu ocazia trimiterii mesajelor către obiecte, metode abstracte şi clase, precum şi despre modul generic şi clase. Apoi vă veţi ocupa şi de moştenirea multiplă, iar la final vă aşteaptă şi partea din curs concentrată exclusiv pe proiectarea orientată pe obiecte. În ultimele lecţii veţi cunoaşte şi digramele activităţii şi stării şi veţi lucra la fazele finale ale proiectării.  

Obiectivul principal al acestui curs este familiarizarea cursanţilor cu toate tehnicile de programare orientate pe obiecte. În curs veţi afla care sunt diferenţele în raport cu limbajele procedurale şi modulare. În plus, profesorii vă vor prezenta logica și tehnicile orientate pe obiecte. 

Veţi asimila premisele de bază ale programării orientate pe obiecte precum tipurile abstracte de date, encapsularea, moştenirea, polimorfismul şi abstracţia. La finalul cursului veţi avea cunoştinţe utile şi competenţe aplicabile care vă vor pregăti pentru proiectarea individuală a sistemului folosind limbajul pentru modelare UML. 

Programare orientată pe obiecte în Java

Planul şi programa cursului

1. Introducere în programare orientată pe obiecte 

  • Tipuri de date şi structuri de date 
  • Tipuri abstracte de date 

2. Noţiunile de bază ale programării orientate pe obiecte 

  • Ce este obiectul şi care este aplicarea sa în programarea orientată pe obiecte  
  • Familiarizarea cu noţiunea de clasă în programarea orientată pe obiecte 
  • Noţiunea de moştenire, ca unul din conceptele programării orientate pe obiecte 

3. Conceptele avansate ale programării orientate pe obiecte 

  • Stocarea obiectelor în memorie 
  • Trimiterea mesajelor către obiecte 
  • Familiarizarea cu tehnicile de moştenire multiplă şi repetată 

4. Proiectare orientată pe obiecte 

  • Introducere în UML şi setarea problemelor 
  • Familiarizarea cu analiza cererii, cu diagrama cazurilor şi arhitectura software-ului
  • Modelarea claselor şi aplicarea lor 
  • Diagramele secvenţei şi comunicării 
  • Diagramele activităţii şi stării 
  • Faze finale ale proiectării în programarea orientată pe obiecte

Cursanţii de la Object Oriented Programming - Java

3 moduri de a obține un job bine plătit

Am pregătit un document în care puteţi descoperi trei moduri de a obţine un job bine plătit pentru profesioniştii care lucrează pe calculator. Descărcați raportul aici.

Înregistrarea pentru generaţia 2017/18. se face aici

Pentru a afla totul despre înscriere, click aici.