Curs Programare avansată în Java

După cum îi spune şi numele, acest curs oferă cursanţilor posibilitatea de a asimila tehnicile programării avansate în Java. Acest limbaj de programare face parte dintre cursurile mai uşor de învăţat, datorită în primul rând orientării pe obiecte şi a mai multor caracteristici funcţionale. Este important de evidenţiat că Java nu se leagă de un sistem de operare, ceea ce înseamnă că codul scris în acest limbaj de programare este funcţional atât pe calculatoarele desktop, cât şi pe dispozitivele mobile şi tablete.  

La învăţarea programării avansate în Java,  vă vor fi de mare ajutor cunoştinţele de bază pentru lucru în acest limbaj de programare. Tocmai din acest motiv, pe cursanţii acestui curs îi sfătuim să finalizeze cu succes cursul Core Java Programming pentru a-şi putea îmbunătăţi cât mai uşor cunoştinţele şi pentru a se perfecţiona pentru lucru în cel mai căutat program din zilele noastre.

Datorită caracteristicilor sale, care permit ca Java să se adapteze la majoritatea dispozitivelor, competenţele de lucru în acest limbaj de programare vă vor prezenta, de fapt, instrumentul cu o aplicare largă în lumea IT. Din motivele menţionate, Java îşi merită superlativul de cel mai căutat limbaj de programare de pe piaţă, iar programatorii săi fac parte din experţii IT cu un salariu foarte mare. 

Pur şi simplu,dacă vă perfecţionaţi cunoştinţele pentru lucru în limbajul de programare menţionat, veţi fi pregătiţi să lucraţi pe numeroase poziţii care presupun crearea jocurilor video, realizarea aplicaţiilor Android sau programarea software-elor de aplicaţie.

Sunteţi interesat de acest curs? Îl puteţi parcurge în cadrul acestor programe LINK Academy: Java Development şi Android Mobile Development.

Descrierea și scopul cursului Advanced Java Programming

Cursul Advanced Java Programming se ocupă cu concepte avansate de programare folosind limbajul de programare Java. Cursul începe cu învățarea programării orientate pe obiecte. Cursanții au șansa de a se familiariza cu numeroase noțiuni avansate din limbajul Java, precum clase abstracte, interfețe, clase anonime, expresii lambda… Este vorba despre un arsenal complet de posibilități specifice de limbaj care permit scrierea aplicațiilor Java moderne, optimizate la nivel înalt. Pe lângă noțiunile enumerate, modulul introductiv al cursului abordează și noțiuni precum evenimente, reflexii și șabloane de design. 

A doua parte a cursului se ocupă cu diferite modalități pentru crearea structurilor de date. Astfel, cursanții au șanse ca, pe lângă obiecte și șiruri, să se familiarizeze și cu diferite structuri de date, să-și îmbogățească noțiuni precum enumerații și colecții. Odată cu colecțiile, cursanții se vor familiariza și cu tipuri de date generice și modalități de parametrizare a tipurilor. Pentru completarea poveștii despre colecții, cursul Advanced Java Programming abordează și noțiunea de fluxuri, ca modalitate  de aplicare ușoară a unor operații obișnuite asupra colecțiilor de date. 

Cursul Advanced Java Programming tratează și abordări avansate de lucru cu date textuale, în special conceptul de expresii regulate. Povestea despre tipurile de date este completată și cu diferite modalități pentru prezentarea datei și a orei în programele Java. 

Pentru ca participanții să aibă posibilitatea de a crea aplicații care pot importa și exporta date, cursul Advanced Java Programming tratează și diferite fluxuri de intrare/ieșire, precum și abordările pentru efectuarea serializării și deserializării și gestionarea sistemului de fișiere. 

Fluxurile de intrare/ieșire se folosesc și în segmentul avansat al cursului Advanced Java Programming, unde se tratează abordările pentru comunicarea de rețea folosind programul Java. Cursanții au șansa de a învăța cum se creează serverele și clienții care comunică prin rețea, respectând protocoalele TCP, UDP și HTTP. 

Cursul Advanced Java Programming se finalizează cu abordarea conceptelor de fir și programare multithread. Se abordează cele mai importante tehnici care permit programatorilor Java să-și îndeplinească logica în câteva fire independente.  

Familiarizarea cursanților cu concepte avansate de limbaj Java. Pregătirea cursanților pentru crearea individuală a programelor Java, care folosesc rețeaua, au multe fire și aplică postulate avansate de programare orientată pe obiecte. 

Cursul Advanced Java Programming este exact pentru voi

Cursul Advanced Java Programming vă va răspunde la următoarele întrebări:

Ce sunt tipurile de date generice?

Abstracția este unul din postulatele de bază ale programării folosind limbajul de programare Java, dar și în programarea orientată pe obiecte în general. Astfel, în limbajele de programare moderne se tinde către obținerea unui nivel superior de abstracție, care ușurează și accelerează dezvoltarea software. Gestionarea tipurilor de date generice reprezintă unul dintre nivelurile superioare de abstracție și dinamică în crearea arhitecturii de programe de clasă orientate pe obiecte. 

Astfel, tipurile generice date permit crearea claselor unde tipurile pe care le vor manipula nu sunt determinate automat. Acest lucru asigură programatorului posibilități nebănuite de manipulare a tipurilor. Așadar, noțiunii de tipuri de date generice i se acordă o atenție deosebită la cursul Advanced Java Programming. Cursanții vor învăța cum să creeze diferite tipuri de date generice, printre care cele mai importante sunt colecțiile generice și clasele generice.

Ce este reflecția?

Printre conceptele avansate de care se ocupă cursul Advanced Java Programming se numără și noțiunea de reflecție. Reflecția face parte din domeniul programării dinamice, dar permite manipularea arhitecturii claselor în timpul executării programului. De fapt, procedura standard de definire a tipurilor într-un limbaj de programare presupune scrierea codului sursă cu care se definesc caracteristicile și comportamentul tipurilor care se creează. Această procedură se face înainte de executarea aplicației. 

În unele situații poate să apară și nevoia de analiză sau modificare a caracteristicilor tipurilor care au fost create înainte de pornirea aplicației, respectiv în timpul așa-numitei faze de design time. De exemplu, programatorul poate va dori ca în timpul executării aplicației să citească denumirile tuturor proprităților pe care le deține o clasă. Poate va dori să modifice caracteristicile unei proprietăți, sau chiar să adauge o proprietate nouă. Toate acestea și multe altele se pot face folosind reflecția, care a fost abordată în detaliu în cursul Advanced Java Programming. 

Ce sunt șabloanele de design?

Deși cuvântul design este asociat cu faptul că poate este vorba despre o componentă grafică a aplicației, șabloanele de design sunt, de fapt, foarte departe de asta. Acestea sunt, de fapt, doar forme de program care au legătură exclusiv cu structura de program a aplicației. 

Ce este mai exact șablonul de design? Nimic altceva decât o soluție standard pentru o problemă de programare. La această soluție s-a ajuns în mod evolutiv și empiric, și cu aceasta eliminăm apariția „inventării apei clade” la crearea aplicațiilor. Astfel, accelerăm semnificativ producția, în special dacă aceasta se desfășoară într-un mediu de echipă. 

Șabloanele nu sunt ceva ce putem folosi cu Copy/Paste. Acestea se implementează în structura de obiect și fac parte din ea, cu accent pe cuvântul „de obiect”, deoarece șabloanele de design sunt strâns legate exact de conceptul de programare orientat pe obiecte. 

În timpul cursului Advanced Java Programming veți avea șansa să vă familiarizați cu caracteristicile diferitor șabloane de design. 

Advanced Java Programming

Ce sunt firele?

Una dintre cele mai puternice funcționalități ale limbajului de programare Java presupune posibilitatea de executare a unui număr mare de activități simultan. Posibilitatea de efectuare a mai multor activități în același interval de timp se mai numește și competiție, iar limbajul de programare Java gestionează competiția folosind procesele și firele. De fapt, sistemul de operare reprezintă executarea diferitor aplicații folosind procesul, iar fiecare proces este alcătuit din unul sau mai multe fire. 

Fiecare aplicație Java deține în mod implicit un fir primar, respectiv principal. Foarte des, firul care este disponibil automat fiecărui program Java nu este suficient pentru executarea fluidă a aplicațiilor. Tocmai de aceea, se apelează la crearea firelor suplimentare folosind diferite funcționalități aflate la dispoziția programatorilor Java. Cursul Advanced Java Programming ilustrează diferite tehnici pentru crearea firelor și lucrul cu firele.

Cum se face comunicarea prin rețea?

Perioada aplicațiilor locale, respectiv a aplicațiilor care funcționează ca unități izolate pe calculatorul utilizatorului și folosesc exclusiv date locale, a trecut de mult. Aplicațiile moderne din prezent își bazează o mare parte din logică pe utilizarea rețelei pentru schimbul de date. Astfel, aplicațiile își pot păstra datele pe un server la distanță, apoi astfel de date să le folosească în timpul executării sale. 

Pentru dezvoltarea aplicațiilor care în timpul executării folosesc resurse de rețea, trebuie știute bazele protocoalelor de rețea, precum și diferite funcționalități ale limbajului Java pentru realizarea comunicării de rețea. Cursanții pot afla toate acestea la cursul Advanced Java Programming, care se ocupă cu bazele programării TCP, UDP și HTTP Java.

Ce sunt fluxurile de intrare/ieșire?

În timpul executării personale, programele Java deseori au nevoie de unele date din afara aplicației. De asemenea, deseori poate fi nevoie de depozitarea datelor care se folosesc în aplicație. Toate acestea sunt operații care solicită folosirea fluxurilor de intrare/ieșire. 

Fluxurile de intrare/ieșire sunt mecanisme de bază care permit ca un program Java să obțină unele date din exterior, dar și să emită către exterior date care există în program. Astfel, fluxurile de intrare se folosesc pentru ca programul Java să citească unele date, iar fluxurile de ieșire pentru a trimite, respectiv a scrie date. 

La cursul Advanced Java Programming se abordează în detaliu diferite tipuri de fluxuri de intrare și de ieșire.

Ce sunt clasele și interfețele abstracte?

În unele situații, poate fi nevoie de crearea claselor care s-ar folosi doar ca model pentru crearea altor clase. Astfel de clase ar folosi ca bază pentru toate clasele care ar fi derivate din ele. Asta se poate face folosind clase abstracte, care permit crearea clasei ce nu poate fi instanțiată. 

Pe lângă clase abstracte, o componentă  esențială a aproape fiecărui limbaj de programare orientat pe obiecte sunt și interfețele. Este vorba despre noțiunea care permite cel mai înalt grad de abstracție în limbaje orientate pe obiecte. 

Programarea modernă și eficientă orientată pe obiecte nu se poate imagina fără noțiune de interfață și clase abstracte. De aceea, aceste noțiuni se abordează în detaliu la cursul Advanced Java Programming. 

Planul şi programul cursului

Modulul 1 – Programare orientată pe obiecte 

  • Programare orientată pe obiecte în Java
  • Clase și interfețe abstracte
  • Clase în clase
  • Evenimente
  • Reflecția
  • Șabloane de design

Modulul 2 – Structuri de date

  • Enumerații
  • Colecții
  • Tipuri de date generice
  • Fluxuri 

Modulul 3 – Text, dată și oră 

  • Lucru avansat cu textul
  • Dată și oră 

Modulul 4 – Lucrul cu datele 

  • Fluxuri de intrare/ieșire
  • Serializare
  • Fișiere și foldere 

Modulul 5 – Gestionarea rețelei 

  • Introducere în protocoale de rețea pe internet
  • Programare TCP socket
  • Gestionarea HTTP
  • Programare UDP socket 

Modulul 6 – Fire 

  • Introducere în programare multithread
  • Gestionarea firelor
  • Concurența și sincronizarea

Cursanţii de la Advanced Java Programming

3 moduri de a obține un job bine plătit

Am pregătit un document în care puteţi descoperi trei moduri de a obţine un job bine plătit pentru profesioniştii care lucrează pe calculator. Descărcați raportul aici

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te